Sandwich & urtekartofler

Aftensmad kan for min skyld sagtens bestå af en rugbrødsmad eller en sandwich. Lyder det kedeligt? Det behøver det på ingen måde være! Der er så meget lækkert pålæg, man som vegetar kan spise, og en sandwich kan jo fyldes med alverdens lækkerier. Hvis man er lidt overskudsagtig, kan man lave nogle ovnkartofler til at spise sammen med sin sandwich, det tager lige måltidet til next level.

Denne opskrift er ikke en opskrift som sådan, den er vist mere i retning af inspiration. Men her kommer den alligevel. For de der flødechampignon, ik! Og urtekartoflerne!

 

Sandwich & urtekartofler
 
Ingredienser
Sandwich
  • En bolle af ønsket type
  • Avocado
  • Brune champignon
  • Fløde af ønsket type, her har jeg brugt Soya Alpro Cuisine
  • Paprika
  • Soya
  • Rødløg
  • Squash
  • Rucola
  • Spirer
Urtekartofler
  • Kartofler, ikke for store
  • Lidt rapsolie eller anden neutral olie
  • Tørret salvie
  • Tørret oregano
  • Havsalt
Fremgangsmåde
Urtekartofler
  1. Tænd ovnen på 225 grader varmluft.
  2. Kartoflerne vaskes og skæres i både af ønsket størrelse.
  3. Kom kartoflerne i en frysepose sammen med lidt rapsolie, hold posen lukket med en hånd og ryst posen med kartofler og olie, så olien bliver grundigt fordelt.
  4. Hæld kartoflerne ud i et ovnfast fad/en bagepapirsbeklædt bradepande.
  5. Drys med havsalt, tørret salvie og lidt tørret oregano (pas på ikke at være for rundhåndet med oreganoen, så bliver smagen lidt pizza-agtig).
  6. Kartoflerne steges i ovnen, indtil de er møre og flotte.
Sandwich
  1. Champignonerne renses og skæres i grove skiver. Disse steges på en varm pande uden fedtstof. Når champignonerne har afgivet deres væde, hældes fløde på panden sammen med en smule paprika og en anelse soya. Champignonerne simrer i fløden, til denne er tyknet. Tilsæt evt. mere fløde, hvis det bliver for tørt. Smag til.
  2. Squash skæres i runde skiver, som steges på begge sider ved ret høj varme på en pande smurt med en anelse olie. Squashstykkerne skal have lidt mørke steder, så er de færdige.
  3. Drys squashskiverne med en smule havsalt og en smule friskkværnet peber.
  4. Bollen lunes, så den er varm og sprød.
  5. Læg bollen sammen med de forskellige slags fyld lige inden servering (start og slut med avocado).

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *