AB smoothie

Der var engang for tre år siden, hvor jeg gik på kur og tabte en masse kilo. Ja, det var dengang. Men i den periode sværgede jeg til denne friske smoothie, som jeg nød til morgenmad hver dag. Om jeg fatter, hvordan jeg holdt mig mæt indtil frokost, men det fungerede fint dengang. Jeg er stadig glad for smoothien, men nu bruger jeg den som et frisk mellemmåltid. Den indeholder proteinpulver, og her kan jeg anbefale Diet Protein Blend fra MyProtein, som har lavt kalorieindhold og fin vanillesmag (dette er IKKE reklame, blot en anbefaling).

Opskriften er oprindeligt fra Anne Bechs bog “Spis dig fit”, og så har jeg selvfølgelig justeret den til min smag.

 

AB smoothie
 
Mængde: 1 person som morgenmad eller 2 personer som mellemmåltid
Ingredienser
  • 200 g frosne bær ~ meget gerne hindbær, blåbær eller bærsymfoni*
  • 60 g yoghurt (plante eller ko) enten naturel eller med fx blåbær- eller limesmag ELLER ½ banan
  • 15 g vanilleproteinpulver
  • 6 mandler
  • Skal fra ½ lime, fintrevet
  • 2-2½ dl koldt vand afhængigt af bærtype
Fremgangsmåde
  1. Alle ingredienser kommes i en blender og køres til en blød smoothie helt uden bærstykker. Jeg kører gerne mine smoothies et par minutter på blenderen, så de bliver rigtigt bløde i konsistensen.
  2. Nydes kold, gerne med isterninger i.
Rigtig god fornøjelse.
I øvrigt
*Man kan sagtens erstatte 50-70 g af bærrene med blomkålsris.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *