Hindbærsmoothie med blomkålsris, lime og vanille

Smoothies er for tiden min foretrukne morgenmad, gerne akkompagneret af et stykke sprødt, ristet rugbrød med ønsket pålæg. Jeg vil ofte gerne have, at min smoothie ikke kun indeholder frugt eller bær, men også grøntsager, og det er blevet en sjov lille leg at finde på nye måder at komme grøntsager i smoothien, så det dels batter noget, og dels ikke tager bær-/frugtsmagen ud af smoothie. Hvilket i høj grad er lykkedes med denne smoothie.

Smoothien kan laves både med og uden banan. Med banan bliver den blød og cremet, uden banan bliver den fluffy, hvis man bruger proteinpulver, og mere tyk-juice-agtig, hvis man blot bruger vanillesukker.
Altså kan smoothien laves både med og uden banan/proteinpulver helt efter ønske.

Og se lige den farve ~ så lyserød og fin 💗

Der er masser af skønne smoothies her på bloggen, hvis du ligesom jeg er vild med den slags lækkerier.

 

Hindbærsmoothie med blomkålsris, lime og vanille
 
Mængde: 1 stort glas til 1 person el. 2 alm. glas
Ingredienser
  • 75 g frosne hindbær
  • 75 g frosne blomkålsris
  • 10 g vanillepulver (jeg bruger Diet Protein Blend fra MyProtein)
  • Revet skal af ½ lime
  • Evt. ½ banan
  • 1½ dl koldt vand
  • Gerne isterninger til servering
  • Obs!
  • Ønskes det at udelade bananen tilsættes en ekstra dl koldt vand.
  • Ønskes det at udelade proteinpulveret tilsættes en god tsk vanillesukker og 2 tsk agavesirup/anden ønsket type sødning/erstatning i tilsvarende mængde.
Fremgangsmåde
  1. Alle ingredienser køres i blender to minutter ved høj hastighed. Skrab ned fra blenderglassets sider halvvejs.
  2. Hæld i glas og afkøl med nogle isterninger.
Rigtig god fornøjelse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *