Nem granola

Granola er det nye sort på morgenmaden. Det har det været et stykke tid og med god grund.

Granola er egentlig bare tilberedt musli, forstået på den måde, at ingredienserne i musli og granola er nogenlunde de samme, og så tilberedes granolaen sprød på stegepande eller i ovn. Jeg har en rigtig lækker banangranola her på bloggen, og nu kommer denne så til også.

Granolaen her er en basisudgave, som er skøn, som den er, men også sagtens kan tilføjes alle mulige slags lækre sager, fx nødder, kerner, tørret frugt osv. Kun fantasien sætter grænser (vær opmærksom på, at når man tilsætter flere ingredienser, skal man også bruge lidt mere sirup).

Og så tager den ca. 10 minutter at lave, fra man begynder til man er færdig, plus afkølingstid. Men det er da lige til at klare, ik’.

 

Nem granola
 
Ingredienser
  • 1 dl (grove) havregryn
  • 1 dl hel boghvede
  • 2½ dl flydende sødt, fx ahornsirup, Fibersirup Gold eller Bodylabs salted caramel zero topping
  • Evt. ¼ tsk knust havsalt
Fremgangsmåde
  1. Alle ingredienser steges på en pande ved middelhøj varme. Vend rundt i blandingen med jævne mellemrum.
  2. Granolaen er færdig, når den er let gylden.
  3. Granolaen opbevares i tætsluttende beholder ved stuetemperatur og kan holde længe.
Rigtig god fornøjelse.

 

1 thought on “Nem granola”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *